פרשת יתרו

בס"ד

פרשת יתרו


השבת עם ישראל זכו לקבל את עשרת הדברות – הדיברה הראשונה היא: "אנכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים".
ולכאורה במעמד כה נשגב היה מקום לפתוח בדבר הרבה יותר מרשים כגון אנכי ה' אשר בראתי יש מאין אני השליט הבלתי מעורער וכו' מדוע פתח הקב"ה את עשרת הדיברות דווקא ב"אשר הוצאתיך מארץ מצרים?

מובא בספר נתיבות שלום (האדמו"ר מסלונים)
שהקב"ה רצה ללמד אותנו שהקשר שלנו איתו הוא מיוחד במינו.
כשה' בחר בנו מכל העמים זה לא היה במצב שהיינו רופאים גדולים ות"ח. לא היתה לנו כלכלה משגשגת ועוצמה צבאית.היינו במצב של עבדים-ישות אשר תלויה לחלוטין באדוניה,כמעט ללא שום הגדרה עצמית.מצבנו הרוחני היה גם בכי רע היינו שקועים במ"ט  שערי טומאה.אדם מן הרחוב לא היה מבדיל בין מצרי לבין יהודי.
ובכל זאת ה' אמר לנו "בני בכורי ישראל. האהבה שלי אליכם היא מיוחדת שלא קשורה במעשים, אלא אהבה שהיא בעצם לא במקרה.

זוהי הסיבה שה' הציג עצמו בפתיחה לעשרת הדיברות שהוציא אותנו ממצרים ולא משהוא אחר להראות שאני אשאר אלוקיך בכל המצבים ובכל התנאים.
"בנים אחד לה' אלוקיכם אף על פי שחטא ישראל הוא.

שנזכה לגאולה העתידה "שבשפלנו זכר לנו" אפילו במצב השפלות והירידה שעובר עלינו, נזכה ל"ויפרקינו מצרינו" ולגאולה שלימה.




 
לך חייל יקר, שבת שלום!

מתושבי הישוב היהודי בחברון