פרשת תזריע
השבת נפגשים אנו בסוגית הנגעים
שעליהם פרשתינו מתרכזת,והם כתמי עור המופיעים לפעמים בחלקי הגוף,או בראשו של האדם,
ואף על הבגדים וקירות הבית,ומתפשטים לאט לאט.
ניתן היה לחשוב שהמדובר הוא
במחלות עור מדבקות הנמצאות בטבע עולמנו ולכן לרבים יש אי-נוחות ואפילו רגשיי דחייה
מלעיין במקראות אלה.
לפי רבותינו ז"ל ורוב
מפרשי התורה התפישה ההיא מוטעית כי לדעתם מדובר במערכת חינוכית על-טבעית , אלוקית,
הפועלת כתיקונה כאשר בית המקדש קיים ולצדו השגחה אלוקית פרטית וגלויה.
בתקופה כמו שלנו היום,
המאופיינת בהסתר פני השכינה, המידות הפגומות והמחשבות השליליות של אדם יכולות
לדרדרו לעברינות קשה עד למעצרו בבית הכלא.
בהיותו כלוא, הציבור אמנם מוגן
מפניו אבל בדרך כלל פנימיותו של הפושע לא תתוקן, ובשחרורו עלול הוא לשוב לסורו.
באהבת ה' את עמו וכל איש ואיש באומתינו
סידר הוא (ית"ש) שיטה שדרכה יתגלה לאדם עצמו ולסביבתו את מומו הפנימי (מידות
ומחשבות לקויות) במבט השמימי, עוד טרם התדרדרותו לפשע בפועל.
גילויים חיצוניים אלה על בשרו
של אדם או על בגדו או על קירות ביתו מכונים בתורה בשם "נגעי צרעת"
והמוכשר לטפל בהם הוא הכהן (ולא הרופא) המלומד בתורת הנגעים וריפויים על פי הנחיות
התורה.
עלינו להבין ולהעריך שיש לנו
"אבא" טוב בשמים שאכפת לו מאתנו, כבניו, ופועל הוא למען תיקוננו הפנימי,
כמו החיצוני, על מנת שנשאר קרובים אליו כעם קדוש המסוגל לקרב את כל האנושות אליו –
קוראם.
ניתן
את תשומת לבנו לכך שכאשר אנו צועקים בתפילתנו "חדש ימנו כקדם" עלינו
לכוון שגם יוחזר אלינו, לפי הצורך, את מערכת חוקי הטומאה והטהרה המפורטים בפרשתנו,
שכולם ביטוי של חסד עליון.
לך
חייל יקר – שבת שלום!
מתושבי
הישוב היהודי בחברון