פורים

תושבים יקרים ואהובים חג הפורים קרב ובא ועצם המחשבה על השמחה הגדולה של החג מגבירה את ההתרגשות והציפיה.

"נכנס יין יצא סוד" הוא היסוד של חג הפורים , חג שכולו הופעה וגילוי אור אלוקי נפלא דווקא מתוך ההסתר. ואכן, כשיש הסתר באופן טבעי משמעו שיש משהו שנמצא מעבר למסתור הזה.                        
                                                  
כפי שראינו בהר סיני "הנה אנכי בא אליך בעב הענן", "הר סיני כולו עשן", "האלוקים אמר לשכון בערפל", ההופעה האלוקית הגדולה ביותר " כי מן השמים דברתי עמכם", באה מתוך הענן וההסתר. הנסיון של האדם הוא להגיע לגילוי של האור הגדול מעבר למצבים המסובכים והקשים.

לכן, שואלת הגמרא: " אסתר מן התורה מניין?", אין הכוונה ביחס לגזרה שנגזרה בזמן אסתר, אלא ביחס לגאולה וההצלה מידי המן הרשע על כך שאלה הגמ' היכן היא "רמוזה" בתורה.                               

ועל כך עונה הגמרא : " ואנכי הסתר אסתיר פני מכם", ה"אנכי" ה' אלוקיך" נמצא מעבר להסתר הזה. את הסוד הזה גלינו בימי מרדכי ואסתר. "הדור קבלוה בימי  אחשורוש", חזרנו וקיבלנו את התורה "אנכי ה' אלוקיך" ושאר הדברות מתוך עומק ההסתר. קבלת התורה מאהבה במדרגה היותר גבוהה באה דווקא מתוך הגזרה הקשה.
עמלק הרשע שם "יד על כס י-ה" , וניסה למנוע מאיתנו להגיע לחלק הנסתר והעליון של ההכרה האלוקית שבשם ה' – "י-ה". וכן עשה המן הרשע ממשיך דרכו, כשחישב את החודש בו יוכל להשמיד את עם מרדכי, מצא שבחודש אדר נפטר משה שהאיר לכל עם ישראל את התורה, ובכך חשב להגביר את החושך וההסתר.

ברוב שנאתם לישראל טעו לחשוב שההסתר בא מתוך כעס ודחיה של הקב"ה את עם ישראל. אולם, הוא לא ידע שמעבר להסתר הזה יש אור גדול שבחודש זה האירה הנשמה הגדולה של מוסר התורה משה רבינו.
לגילויים אלו אנו מגיעים מתוך היין בגימטריה "סוד"  ,זהו סוד שרק ישראל עם קדשו של הקב"ה יכולים להגיע אליו מתוך היין, השכרות מסירה את המסכות ובאה לבטא את הגילוי של המעבר להסתרות.
מספר הדגשים הלכתיים לקראת החג:

השנה פורים חל במוצ"ש, וישנם פוסקים שאומרים שלפני קריאת המגילה יש לברך ברכת מאורי האש על מנת שלא להנות מהאור לפני הברכה. כל גבאי ינהג לפי המנהג הנהוג בבית הכנסת.

קריאת המגילה – בפסוקים שבהם יש ספק לגבי מילה כזו או אחרת, כאשר חוזרים על המילה ראוי לחזור מתחילת הפסוק ולא די באמירת המילה בשתי הגרסאות.

משלוח מנות – כאשר אישה סומכת על המשלוח המשפחתי כמשלוח לשכנתה, יש לציין בפני השכנה שהמשלוח כולל אף את חלקה של האישה.                                                                                                                                                                         
אין שולחים משלוח מנות לאבל.

משתה ושמחה – אין יוצאים ידי חובה במיץ ענבים. לכתחילה יש לשתות יין ,אולם יוצאים ידי חובה גם במשקאות מבסמים אחרים.


מצווה להרבות במתנות לאביונים מאשר משלוח מנות.

פורים מרומם ושמח לכל בית ישראל