בס"ד
פרשת
בהעלותך
כלל גדול מלמד אותנו רבי
שמעון בר-יוחאי בזוהר הקדוש על פרשת השבוע שלנו. כלל שמאיר לנו את כל הגישה ללימוד
סיפורי התורה הקדושה. רשב"י מלמד – אוי לו למי שאומר שסיפורי התורה הם סיפורי
היסטוריה כמו שאר סיפורים שיש בעולם ומאריך להסביר, שמה שנגלה לעיניים החיצוניות
הוא הלבוש של התורה, אבל יש רבדים עמוקים עד אין חקר לכל אות ולכל מילה של התורה
וחכמים הם עבדי ה' שיודעים להסתכל בנשמת התורה.
אמנם, איננו יודעים להעמיק
בתורה כמו הצדיקים האמיתיים שזכו לשמירת קדושת המחשבה, קדושת העיניים, קדושת
הדיבור, שמירת הברית ובזכות זה זכו להשגות נפלאות בתורה ולהתגלות אלקית נפלאה, אבל
יסוד גדול זה שחכמינו הקדושים והטהורים מלמדים אותנו, עלינו להחדיר אותו היטב
בתודעתנו, ובליבנו. התורה מלאה רזים וסודת בתוך סיפורי התורה. כל אחד מאיתנו יכול
למצוא כל מה שעובר עליו בחייו האישיים. התהפוכות שעוברות על כל החברה הישראלית,
הכל טמון בתוך התורה הקדושה .
בפרשתנו מסופר על אנשים שהיו
טמאים לנפש אדם ולא יכלו להקריב קרבן פסח במועדו וכשבאו למשה רבינו ואמרו לו למה
נגרע לבלתי הקריב קרבן ה' במועדו, למה נפסיד את המצוה החשובה הזו,ובזכות הרצון העז
להתדבק בקדוש ברוך הוא ומצוותיו, זכו "להוליד" מצוה חדשה – קרבן פסח
שני. זה בא ללמדנו – גם מי שמונח מחוץ לקדושה, אבל עצם הרצון וההשתוקקות לקדושה
הוא חשוב. אם נבוא להש"י בתפילה – למה לעמוד מחוץ לחיים הנפלאים הערבים
והמחזקים של הקדושה והטהרה, של שמחת המצוות, של אכפתיות אמיתית מעם ישראל ומארץ
ישראל, עם הזמן הבורא יאיר בנו את אורו הנפלא.
הלוואי ונזכה תמיד למצוא עצות
לנפשותינו בתוך התורה הקדושה כמו שלימדו אותנו הצדיקים האמיתיים.
חייל יקר, שבת שלום!
תושבי הישוב היהודי בחברון